dames ik wilden vragen mijn dochtertje van bijna vijf jaar is snel driftig en luistert slecht in de klas
amber (Gast) 20-11 om 17:58
dames ik heb een vraag over mijn dochtertje zij is bijna vijf ze luistert slecht in de klas ze heeft maling aan de regels ze plast vaak in haar broek ze heeft elke dag ruzie met haar klasgenoten ze verstoord vaak de les de juf wilden een maadsschapelijkwerker laten komen kijken naar mijn dochtertje mijn man vond dit niet zo nodig maar de juf zij ik kan het niet meer aan het is voor mij echt nodig toen stemde wij er maar mee in vandaag hadden wij die afspraak met haar maar de maadsschapelijkwerker kende mijn dochtertje niet ze werkt hier nog maar kort ze hat haar nog niet gezien of gesproken en hat alleen edn blaadje voor haar met opgeschreven hoe erg mijn dochtertje in de klas is haar juf hat dit opgeschreven maar de maadsschapelijkwerker wist dus niet dat de juf problemen heeft met mijn dochtertje ze dacht dat wij aan de bel hadden getrokken wij maakte duidelijk dat dit van de juf af kwam mijn vraag is nu hoort dit zo te gaan op deze manier of hat de juf moeten zeggen dat zij aan de bel trok omdat zij het niet aan kan met mijn dochtertje kyara en is het normaal dat de maadsschapelijkwerker mijn dochtertje nog niet heeft gezien? groetjes amber
amber (Gast) 20-11 om 21:44
hoi lynn dank je voor jou antwoord jou kijk hierop ik vind het inderdaad ook erg raar dat haar juf niet eerder aan ons heeft laten weten dat mijn dochtertje kyara zo lastig is in de klas opeens met ontwikkeling gesprek dat houden ze met alle ouders 1 keer per jaar in oktober dat gaat over de ontwikkeling van je kind en alleen toen zei ze hoe gaat het met kyara ik zei goed mijn man ook toen zei ze hier gaat het niet zo lekker kyara is enorm druk slaat bijna wel elke dag een kindje hier in de klas ze luistert niet naar de regels ze plast heel vaak in haar broek en ze wordt snel driftig boos toen gaf ze een voorbeeld kijk even een voorbeeld zei ze toen ik sta met mijn rug naar kyara en ben bezig met een ander kind en opeens hoor ik achter mij een kind hard huilen ik draai mij om en hoor dat kindje zeggen kyara sloeg mij en dat is elke dag ik weet niet wanneer ze dat precies doet en waarom op welke momenten je dochtertje precies die uitbarsting krijgt toen vroeg ze hoe zouden jullie het vinden als ik de maadsschapelijkwerker haar laat observeren ? mijn man zei gelijk nee ik vind dat niet nodig maar toen zei ze maar voor mij wel ik kan het zo niet meer aan ik heb die hulp nodig en wil weten wat er nu precies gebeurd met haar toen mijn man nog een keer zei ja voor mij hoeft het niet met observeren zei ze weer kan je begrijpen dat het voor mij niet meer te houden is ik heb nog meer kinderen in de klas en mijn aandacht moet telkens naar kyara gaan omdat ze weer wat gedaan heeft oke zei ik toen observeren kan wel dan maar dat zei ik omdat ik zag dat ze zo naar haar hart greep terwel ze praten en zo erg zei ik heb die hulp nodig bij kyara mechien is er iets aan de hand zei ze toen dan komen we er bij tijds achter anders wordt het erger als ze ouder is ik werd een beetje moe en stemde er mee in maar toen ik nog vragen hat over mijn dochter hat ze zo haast voor de volgende ouders en zuchten ze ongeduldig en keek geeriteert naar de klok ik voelde mij niet meer Prettig toen en hi
amber (Gast) 20-11 om 21:47
en stopte toen maar met mijn vragen en toen zei ze nou ik wilden gewoon even tegen jullie zeggen dat ik dus de maadsschapelijkwerker wil halen om
amber (Gast) 20-11 om 21:52
om haar te bekijken oke zeiden we toen en stapte op maar toen wij gisteren gebeld werden door de maadsschapelijkwerker en dus voor de volgende dag die afspraak kregen en daar kwamen bij haar toen was het haar dus niet duidelijk dat het het idee was van de juf wij hebben voor volgende week woensdag een nieuwe afspraak ik hoop dat zij de juf gaat helpen die immers moerlijk heeft met kyara dit alles geeft inderdaad een raar gevenl
amber (Gast) 20-11 om 21:58
een raar gevoel komt raar op mij over want net wat jij zei ze neemt gelijk al de stap naar maadsschapelijkwerker ik ben het helemaal met jou eens ik dacht al je behoort toch eerst wat eerdere gesprekken met ons te hebben gevoerd hierover? want dit betekent dat ze al 1 jaar last heeft van kyara en nu pas horen wij dat en dan ook nog gelijk maadsschapelijkwerker er bij halen rare volgorde vindt ik zelf en ze zecht niet eens tegen maadsschapelijkwerker dat zei hier om vroeg niet wij dank je voor jou uitleg ik ben het helemaal met jou eens en mechien ook heel mechien ligt het ook
amber (Gast) 20-11 om 22:01
voor een klein gedeelte aan de juf ik hoor wel van kyara dat ze vaak straf krijgt en wordt gestuurd naar een andere klas om daar even te zitten ik weet niet hoe vaak dit gebeurt en vraag mij ook af praten ze ook weleens met kyara ? maar goed jij ik ben blij dat ik het nu van jou heb gehoord en dat ik dus niet de enige ben die dit een vreemde volgorde vindt sorry voor de vele berichten mijn mobiel deet
amber (Gast) 20-11 om 22:02
raar groetjes amber
Lynn 20-11 om 22:04
Het is duidelijk aan de situatie te lezen dat er iets gedaan moet worden. Zowel voor je dochtertje en blijkbaar ook voor de juf! Ik vindt het nogal makkelijk om meteen te zeggen ik kan er niet mee om gaan als juf en ik schakel iemand in om haar te laten observeren. Ik was daar ook zeker niet mee ingestemd.. maar het heeft jou zo te lezen ook overdonderd! Zulke dingen behoor je naar mijn mening eerst naar andere mogelijkheden te kijken binnen school. Is er maar 1 juf? Ziet alleen zij dat zo en hoe kijkt een andere juf er tegenaan? Het een kindje is het ander niet! Sommige kinderen zijn wat drukker en hebben net even een ander handvat nodig als een ander! Wil niet zeggen dat ze meteen in een hokje geplaats moeten worden. Ik zou terug met de juf gaan praten en kijken naar een oplossing waar jullie je ook fijn bij voelen maar vooral waar je dochter bij gebaat is! En zo te lezen kan die juf ook wel wat handvaten gebruiken.
Heb jezelf eens al met je dochter gepraat over haar gedrag en wat ze zelf verteld over school.
Kinderen van 5 kunnen best wel wat verwoorden oo hun manier. Mijn zoontje is ook 5 en ook best druk. Maar ja wat is druk... de klassen van tegenwoordig zijn ook zo groot en ze moeten zo veel!! Misschien is ze onzeker en komt haar gedrag daar vandaan. Ik noem ook maar wat mogelijkheden. Zorg dat je dingen met haar bespreekt en goed gedrag beloont. .. altijd alles negatief is ook niet goed en ik weet zelf dat je al snel in zo een spiraal kan vallen. Ik spiegel ook vaak het gedrag van mijn zoontje als hij iets doet wat niet mag. Hij kijkt me dan aan... mama niet doen zegt hij dan. Ik zeg dan zo doe jij ook. Dan ziet hij het. Bespreek ook vaker van te voren de dag door en dingen wasrvan ik weet wat hij moeilijker vindt. Dat geeft hem zekerheid omdat hii weet wat er van hem verwacht wordt. Kan een stukje rust geven voor een kindje.
amber (Gast) 20-11 om 22:19
ja lynn ik ga ook duidelijk aangeven volgende week aan die maadsschapelijkwerker dat haar juf echt die hulp nodig heeft zei heeft er immers om gevraagd niet wij en lekker makkelijk om ons op te laten schepen met maadsschapelijkwerker terwijl zei een probleem hat met mijn dochter en dat is mechien wel een idee om met mijn dochter te praten over de klas hoe zei het ijgenliik vind en dat soort dingen daar hat ik nog niet zo aan gedacht zal ik zeker is doen dank je voor je berichtje groetjes amber
ls2903 (Gast) 21-11 om 15:26
Als juf kan ik zeggen dat als er problemen zijn tussen kind en juf is er altijd sprake van een wisselwerking. Het kan dat t niet klikt tussen de juf en jou dochter, maar het gedrag van jou dochter is opvallend en dat horen wij aan te kaarten.. het is niet normaal dat een 5 jarige zoveel in haar broek plaat (vraag om aandacht? Ontwikkelingsachterstand?) En ook het slaan van andere kinderen wijst toch op een sociaal verstoord patroon.. tuurlijk iedere 5 jarige slaat wel eens, maar met wel eens bedoel ik niet geregeld... Ik denk dat t voor de juf noodzakelijk is om een mw in te schakelen aangezien ze ook nog een stuk of 15 andere kids in de groep heeft, die mogen niet de dupe worden van het gedrag van jou dochter, daarnaast mag jou dochter niet de dupe worden van de slechte interactie tussen haar en de juf.. dat belemmert haar ontwikkeling. Dus een observatie zou ik juist toejuichen.. wat kan er mis gaan, het kan hooguit vverbetering in de situatie brengen voor je dochter en voor de juf.. zij blij, jij blij, de juf blij... Win win zeg ik... Ik denk dat het vooral het gevoel van "mijn kind moet geobserveerd worden" of "er is iets met mijn kind" dat nu bij jullie speelf, maar dat hoeft niet zo te zijn.. waarom hulp weigeren als t je aangeboden wordt.. t kan alleen beter worden denk ik gezien de situatie...
amber (Gast) 21-11 om 17:04
ik ben ook juist blij met een observatie maar ik begrijp niet zo goed waarom ze niet eerst eerder met mij om de tafel heeft gezeten en mij heeft laten weten dat mijn dochter al een jaar zo is in de klas hat ik namelijk graag wat eerder willen weten nu hoor ik pas hoe hoog het haar zit ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen
amber (Gast) 21-11 om 17:09
ik ben juist heel blij met de observatie iede en ik geef toe dat ik mijn dochtertje kyara herken in haar verhaal maar ik begrijp niet zo goed waarom ze tegen de maadsschapelijkwerker zei dat wij een probleem hebben en dat ze niet eerst zelf om hulp heeft gevraagd hoe zij het in de klas zou kunnen aanpakken met kyara begrijp je mij? dan konden ze daarna mij en mijn man vertellen wat er uit de observatie is gebleken is snap deze volgorde niet zo goed kunt u dat voor mij ophelderen als lerares? groetjes amber
amber (Gast) 21-11 om 17:13
omdat de juf ermee kwam hat ik gedacht dat ze al van te voren hat duidelijk gemaakt aan de maadsschapelijkwerker dat zij aan de bel heeft getrokken en niet wij ik wil die hulp wel maar ik dacht dat het logisch zou zijn dat de maadsschapelijkwerker al zou vertelt zijn door de juf dat zij het is die met dit voorstel kwam en dat ze ons het toen gevraagd heeft nu was de maatschappelijk verbaasd ze dacht dat wij hadden gevraagd om een maadsschapelijkwerker
amber (Gast) 21-11 om 17:16
wij hebben er mee imgestemd het was haar voorstel snapt u mij nu mechien?
amber (Gast) 21-11 om 17:24
ik wilden ook nog hier aan toevoegen dat ik helemaal geen probleem heb met het feit dat mijn dochter geobserveerd word kyara is thuis net zo ook driftig ik wilden alleen weten of het klopt logisch is dat ik hier niet eerder van op de hoogte ben gesteld nu pas komt mij ter oren dat ze al 1 jaar zo is
amber (Gast) 21-11 om 17:30
als ze het mij vragen denk ik dat de oorzaak van haar gedrag licht aan het feit dat ze er snel op jonge leeftijd een zusje bij kreeg en waarschijnlijk is de aandacht te veel toen naar de baby gegaan terwijl zij zelf nog klein was uit het gesprek van gisteren zij de maadsschapelijkwerker dat ze dat denkt maar ze wilt het nog bekijken met haar collega's en dan zien wij haar volgende week woensdag weer maar ik hoop dat u mij vraag begrijpt sorry voor de lange uitleg groetjes amber
amber (Gast) 21-11 om 17:41
dus gisteren toen wij het eerste gesprek hadden met de maadsschapelijkwerkerster dacht ik in eerste instantie ook dat de juf er bij zou zijn maar de juf hat alleen dingen voor haar opgeschreven op een blaadje ik dacht dat zij mechien eerst kyara moest zien om een indruk te krijgen van het kind en ik begrijp niet waarom eerst de juf al die dingen heeft opgeschreven en ons met haar liet zitten en er zelf niet bij was mechien weet u dat als lerares gaat het niet eerst zo dat ze het kind moeten zien en daarna een gesprek met ons ? en moet haar juf er dan niet bij zijn met het gesprek met ons en nicolet de maadsschapelijkwerkster ? in ieder geval uit het gesprek gisteren over kyara zij de maadsschapelijkwerkerkster dat zij heel duidelijk er uit op maakt dat het gedrag van kyara komt door hedl veel aandacht tekort door haar zusje ik hoop dat u mij vraag kunt beantwoorden mechien word ik er wijzer van groetjes amber
amber (Gast) 19-12 om 00:18
inmiddels gesprek gehad met maadsschapelijkwerker en wat blijkt ons meisje is een schatje die gewoon net als elke kleuter veel aandacht nodig heeft de maadsschapelijkwerker vond het zelf ook raar dat de juf niet eerst andere dingen heeft uitgeprobeerd met kyara maar in groep 3 zet voor straf maar ze heeft 35 kinderen in 1 klas en dat geeft stress ze is zo ouderwetse juf van luisteren en verder intereseert het haar niet ze gaf een lijstje aan de maadsschapelijkwerker en daar stonden punten op 1 daarvan en nog meer punten begrepen we niet zelfs de maadsschapelijkwerker niet schiet gelijk in de luister houding wat wordt daar mee bedoeld ? en omdat de maadsschapelijkwerker niks vindt bij kyara en wij geen probleem gezin zijn wilt zij ook duidelijk hijd van de juf haar kant en is niet gevoelig voor correctie word daar mee bedoeld uit de klas zetten in groep 3 dumpen en er even vanaf zijn of word er ook gepraat met het kind en is kyara daar niet gevoelig voor? dus na de kerst fakantie gaan we met de juf om de tafel voor duidelijk hijd
amber (Gast) 19-12 om 00:20
de maadsschapelijkwerker vond het ook niet kunnen dat zei zecht ik heb hulp nodig en dat niet zecht tegen de maadsschapelijkwerker maar haar zo lijst geeft verder niks zecht ook niet meer met ons verder heeft gesproken en vervolgens zitten wij met haar
Enita (Gast) 27-12 om 06:45
Het is niet de schuld van je dochter. Het is schuld van juf. Want ze moet zelf weten hoe met ze met een kind omgaan. Als je kind heeft geschreven dat ze haat haar ligt het echt aan de juf.